Hermed en lille guide til Ebeltoft. Jeg forstår slet ikke hvordan Andreas og jeg har kunnet bo så mange år i Aarhus – uden at have besøgt Ebeltoft. Det er jo ikke mere end en køretur på 40 minutter væk og så er du i den fineste sommerferie by som har, dare I say it, det hele. Der er en hulens masse loppemarkeder, secondhand haller og butikker, der er skønne restauranter, god kaffe, masser af vand, søde søde mennesker og årh… Jeg kunne blive ved!

Guide til Ebeltoft

Vi ankom til Ebeltoft og parkerede meget tæt på Fregatten, nede på Havnen. Der kunne vi holde gratis og gå til næsten alle tingene på listen her, så hvis du er i bil og dermed på jagt efter en parkeringsplads, så vil jeg anbefale at køre imod Fregatten. Okay. Full disclosure. Grunden til at Ebeltoft overhovedet kom på vores radar var faktisk pga. Langhoff og Juul (som vi jo kender fra Guldsmedegade i Aarhus) inviterede Andreas og jeg på middag i deres nye restaurant i den fine, fine by. Læs med!

Læs også: 8 gode restauranter i København (som er smukke, lækre og til at betale)

Langhoff og Juul i Ebeltoft

Ser det ikke bare afslappende ud? Ahhh. Tack me back! Restauranten er en del af et det nye Langhoff & Juul Boutique Hotel & Restaurant‘ i Ebeltoft. Stedet så fantastisk ud på los internettos (og vi havde glædet os meget til at besøge stedet) så efter en skøn dag i Ebeltoft, satte vi endelig kursen mod Langhoff og Juul. For at komme til restauranten, så gik vi langt vandet og da vi ankom, så blev vi hurtigt sat ved vinduet, så kunne kigge udover havet. Vi blev (også ret hurtigt) enige om at prøve ‘Hotellets sæsonmenu’ som bestod af 4 labre og sæsonbestemte serveringer.

Som du måske kunne fornemme, hvis du følger mig på Instagram, tjek de stories her, så var maden så lækker, servicen var i top (søde, søde kokke og tjenere, seriøst) og så var vinen fantastisk. Vi overnattede der ikke, men vi glæder os til at komme tilbage og prøve at overnatte der. Det kunne nemlig være lækkert at prøve den helt store vinmenu – og prøve at dejse omkuld på hotellet efter et lækkert måltid og masser af vino. Så lækkert og klart et besøg værd, hvis du er i Ebeltoft.

Læs også: Nem aftensmad på kun 20 min (spicy wok med rød karry, rejer og broccoli)

Stockfleth

Da vi skulle spise frokost i Ebeltoft, så var vores eneste krav, at vi kunne sidde i solen og at restauranten havde fisk på menuen. I’m a simple girl. De to ting, kunne Stockfleth krydse af på vores listen, så vi endte med at spise en skøn middag på havnen hos dem. Vi bestilte stjerneskud og fish’n’chips (som smagte ret asiatisk, in a good way) og det skuffede ikke. Der var så hyggeligt her. Intet mindre.

Læs også:  De 11 bedste og mest binge worthy podcasts (2019)

Apelgren Jordt Coffee

Lige ved siden af Stockfleth ligger denne fine kaffebar, som jeg havde på listen over steder, som jeg gerne ville besøge i Ebeltoft. Det var faktisk et tilfælde at vi endte på en restaurant ved siden af Apelgren Jordt Coffee, så det hele passede bare så godt sammen! Vi delte en iskaffe og det var, hands down, en af de bedste jeg nogensinde har smagt.

Læs også: Sådan skal du samarbejde med en influencer (8 simple men vigtige tips)

Ebeltoft Gårdbryggeri

Ingen tur til Ebeltoft uden at besøge Ebeltoft Gårdbryggeri. Jeg vidste ærlig talt ikke helt hvad jeg skulle forvente, men da vi trillede derhen med bilen, så blev jeg positivt overrasket. Der var masser af mennesker, det var så fint og ‘landligt’ og så var der så god stemning! Der var en masse øl og forskellige drikkevarer, selvfølgelig, som man kunne smage på – og så kunne man grille sine egne pølser på grillen.

Jeg har familie i Sydtyskland og det var næsten ligesom at være på vin-marked på de tyske vinmarker down there. Skal besøges!

Læs også: Et godt hotel i Tokyo (som både er smukt, billigt og autentisk)

Kokkeriget

Jeg rippede denne butik. Intet mindre. Skåle, køkkensager, det hele. Butikken syner ikke af så meget udefra, men den er virkelig stor og gemte virkelig på så mange fine ting. Jeg købte så mange ting. Så. Andreas havde pludseligt mange ting, som han skulle bære på. Not sorry.

Læs også: Maling af køkkenlåger (før og efter af vores billige og nemme køkken update)

Maltfabrikken og Champagne Pony Club

Begge steder er klart et besøg værd, når du er i Ebeltoft. Jeg er vild med hvad der sker i Maltfabrikken lige nu. Der vi var der, så var både marked og musik udenfor, men der skulle eftersigende ske meget mere i de gamle lokaler.

Butikken Champagne Pony Club er en butik, som allerede er åbnet i den gamle fabrik, og selvom det som Champagne Pony Club sælger ikke er noget for mig (det er ikke min stil) så synes jeg klart, at du skal besøge butikken. Det er ret fint derinde.

Læs også: Et råt garderobestativ (som giver overblik, orden og mere plads i garderoben)

Gammelpots Vadsæk og TakeNOW

Hmm. Her skulle man eftersigende gøre sig fine retro, genbrug og antik fund, men jeg synes ikke, at det var… så godt. Alle guides til byen anbefaler det her sted, og måske vi bare var uheldige, men jeg synes, at det var meget rodet og alt for dyrt. Jeg elsker at finde ting på markeder som det her (De 9 bedste markeder og loppemarkeder i (og omkring) Aarhus) men det her var ikke mig.

Vi tog bilen herhen og var også et smut forbi TakeNOW som ligger lige ved siden af. Der havde jeg også svært ved at finde nogle gode ting, men da det er private, som lejer reolerne der og sælger ud, så kommer det helt an på hvem der sælger og hvornår.

Læs også: Rejseguide til Berlin (her skal du spise god mad, bo på hotel og hænge ud)

Loppemarkeder

Det er mit indtryk at der er MASSER af loppemarkeder at finde – og vi var også på to den lørdag, som vi var der. Vi gjorde en masse gode fund og det var noget helt andet end at være på loppemarkeder i Aarhus. For det første, så var det billigere og for det andet, så var stadeholderne virkelig snaksaglige. Så hyggeligt! Jeg ved ikke hvor man finder dem, men skal du til Ebeltoft, så er det da værd at undersøge om der skulle være nogen.

Guide til Ebeltoft

Phew, fra et Tokyo til København og nu… en guide til Ebeltoft. Der er lidt af det hele herinde! Lad mig endelig høre om der er noget, som du synes mangler på listen eller hvis du ved hvordan man finder de gode loppemarkeder i byen. Tjek også gerne mine highlights ud på Instagram, hvor der er endnu flere tips til Ebeltoft.

Michelle

ALWAYS HUNGRY, NEVER BORED. Hi, I'm Michelle Nielsen! Welcome to my humble abode and little part of the internet, where I write about making a career in blogging, great food and travels. I live in Aarhus, Denmark and I love using my little city, so you'll find a lot of tips and recommendations to the city here, as well.