SERIE SØNDAG | EN ANMELDELSE AF DEN NYE SÆSON AF GILMORE GIRLS – STONEMUSE

SERIE SØNDAG | EN ANMELDELSE AF DEN NYE SÆSON AF GILMORE GIRLS

Da jeg kom hjem fra Helsinki, sent torsdag aften, så var jeg helt SMADRET og jeg lavede ikke noget som helst produktivt om fredagen – det eneste jeg fik gjort, var at svare på et par mails og så var jeg også en tur i Magasin, for at hente tøj til en skydning – og det var sådan set det. Jeg fik dog set en hulens masse serier, såsom Frequency som jeg skrev om forrige søndag, men jeg fik også set 2 afsnit af Gilmore Girls, som jo er tilbage med en helt ny sæson.

Jeg var lidt bange for at serien ville blive en smule plat (ligesom Sex & the City filmene) men jeg blev positivt overrasket  og det er lige før, at jeg synes at afsnittene er bedre end de originale. Intet kan slå den originale serie, selvfølgelig, men den er godt deroppe af og jeg er vild med alle referencerne til nutiden – Zoella fra youtube, Uber og er bare nogle af de mange ting der bliver nævnt, og det fungerer altså ret godt.

Det, som jeg rigtigt godt kan lide ved den nye sæson er (indtil videre) at Rory, ikke er så perfekt længere. Hun er stadig smuk og intelligent, men hendes liv, har ikke udartet sig helt som man havde forventet. Det synes jeg er fedt, for hun blev var lidt for nuttet i den originale serie og alt kom ligesom nemt til hende – og det var uanset om det er venner, karakterer i skolen eller pæne mænd – det kom ligesom bare til hende, hver gang.

Så. All in all. En perfekt serie til en søndag, som i dag, men man skal allerede kende til Gilmore Girls universet, så har man ikke set de gamle afsnit, så er det oplagt at gå i gang med dem.

Hav en skøn søndag!

Michelle (STONE MUSE)