Serie søndag – en anmeldelse af den nye #girlboss som findes på netflix – STONEMUSE

Serie søndag – en anmeldelse af den nye #girlboss som findes på netflix

Hej fra Milano! Selv, der slugte jeg Girlboss bogen, som serien er baseret på, lige da den kom ud. Jeg tror, at det er fordi, at jeg kunne se så meget af mig selv i Sophia Amoruso. Hun har et problem med autoriteter og er nærmest allergisk over for ‘rigtigt’ arbejde – så derfor blev hun nødt til at starte sit eget – og den følelse kan jeg SÅ meget nikke genkendende til selv. Jeg kommer i hvert fald ind på netop det, i det seneste afsnit af Coffee and Kale. Udover det, så har hun en holdning til penge, som jeg selv har og generelt, så er vi bare enige om så mange ting… At hun så er gået konkurs nu, er selvfølgelig så ikke så godt.

Serien handler om Sophia Amoruso’s liv og opstarten af hendes tøj-univers, Nasty Gal. Den 23-årige Sophia bliver fyret fra sit nemme job og derfor begynder hun at sælge lidt tøj på eBay. Det viser sig, at hun er ret god til det og beslutter sig derfor for, at starte en virksomhed fra sin egen sengs komfort. Serien starter ret dårligt synes jeg, og man kan ikke lade være med at ikke at synes om Sophia. Hun er lidt for ‘cure’ rebelsk agtig og men tænker bare: “ej, stop, tag dig sammen” men det bliver heldigvis bedre, jo længere man kommer ind i serien.

Generelt, så synes jeg at serien er ret hyggelig. Jeg kan ikke lade være med at se med, men jeg synes, at der mangler et eller andet. Den springer over ret mange ting og lige pludseligt, så går det bare virkeligt godt for Sophia, selvom hun konstant opfører sig barnligt og stædigt. Hvor er processen? Det mangler jeg lidt, men ellers er jeg bare godt underholdt. Vil jeg anbefale bogen så? Det må være et rungende ja! Selvom jeg hader ordet, girlboss.

Husk at tjekke alle mine ’serie søndag’ anbefalinger, hvis I er på udkig efter en anden serie end denne. Jeg har anbefalet lidt af hvert!

Michelle Nielsen

ALWAYS HUNGRY, NEVER BORED. Hi, I'm Michelle Nielsen! Welcome to my humble abode and little part of the internet, where I write about making a career in blogging, great food and travels. I live in Aarhus, Denmark and I love using my little city, so you'll find a lot of tips and recommendations to the city here, as well.