Det bedste hotel i Chania – hvis I nogensinde skal til Kreta så skal I altså bo her – STONEMUSE

Hvad ved jeg om hoteller på Kreta? Jeg har ikke særligt meget, men det behøver jeg fandme heller ikke, for det her, det slog mig altså omkuld. Det var SÅ godt og jeg får nærmest helt knuder i maven, når jeg tænker tilbage på den lille uge, som vi brugte der. Vi boede på Domes Noruz, et 5-stjernet design hotel tæt på Chania, som er en del Marriott’s Autograph Collection, hvilket betyder, at designet er meget meget unikt. Hotellet er kun er for voksne og det kunne virkeligt mærkes – der var nemlig dejligt stille, det var luksus for ALLE pengene og det var meget bedre end jeg turde håbe på.

Tag en kop kaffe i hånden og sæt jer til rette. Det her ender nok med at blive det længste indlæg, jeg nogensinde har skrevet, men det er også okay. Det er virkeligt skønt at kigge alle de her billeder igennem igen og skrive en lille tanke ned til hvert afsnit. Læs med: domes-noruz

domes-noruz

domes-noruz-32
Sådan her så der ud, da vi ankom til hotellet. Bygningen er smuk, moderne og unik, men den passer perfekt til omgivelserne med den lysebrune farve og de mange mange planter. Fordi der kun er en enkelt afgang om dagen med Primera Air, så endte vi med at være på hotellet meget tidligere end planlagt, så vores værelse var endnu ikke klart, da vi ankom. Heldigvis kunne vi sætte os ved deres Raw Bar, som lå ved siden af den ene, af de to lækre swimmingpools, som var på hotellet. Udsigten var vild derfra!

Vi var lige ankommet til Grækenland, så vi skulle selvfølgelig have en græsk salat og den skuffede ikke. Maden i baren var frisk og græsk, med et moderne twist, og passede perfekt til den smukke udsigt vi havde. Vi fik også to FANTASTISKE cocktails, som vores søde bartender lavede lige for øjnene af os. Vi spiste op, drak vores cocktails ud, kom på nettet (og spammede hver især vores snapchats med den skønne udsigt og smukke mad, sorry alle sammen) og blev hurtigt hentet af den søde Silvija, som kunne fortælle os at vores værelse var klart til os.

domes-noruz-6

domes-noruz-7

domes-noruz-9
DET HER, og en flaske rød vin og en god champagne, stod på værelset da vi ankom og jeg var ved at tabe kæben. Silvija viste os rundt og fortalte os hvordan de forskellige ting på værelset virkede – der var mange gemte skabe, der en masse teknik som vi lige skulle ind i og så var der håndvasken… Ja, håndvasken skulle man lige lære at kende, men den endte faktisk med at være min yndlingsting på værelset. Den stod midt i rummet og vandet kom ud af et langt rør fra taget. Virkelig en smuk detalje.

Nu til en lille rundtur af vores værelse, som var i to etager:domes-noruz-2

domes-noruz-3

domes-noruz-5

domes-noruz-4

domes-noruz-8

hotel-paa-kreta-10Se lige de smukke farver! Alt spillede jo bare på det værelse. Det helt lyse værelse med de blå sten og træ-detaljerne –  det var simpelthen definitionen på et instagram hotel og det er dem, som jeg helst går efter! Jeg nyder at bo i smukke omgivelser og hvis det er nemt for mig at tage en masse billeder, ja, så er det bare endnu bedre. Vi havde to badeværelser, et par hvert etage, et kæmpe TV med alle kanaler og bedste seng. Hold nu kæft mand, Domes Noruz, du gjorde det fandme godt og jeg vil tilbage. Og jeg SKAL tilbage.

Man kunne mærke, at der var tænkt på alle detaljer og værelserne var ikke nogen undtagelse. Vi havde et badekar med bobler på vores lille terrasse. Faktisk, var der enten et badekar eller en lille pool på hvert værelse og det var bare luksus. Det er ikke noget jeg har tænkt over før, men det var dejligt at kunne trække sig tilbage fra poolen og tage sol oppe på ens terrasse, imens man kunne blive kølet med i badekarret. Om aftenen spiste vi på hotellets restaurant med udsigt over havet: domes-noruz-10

domes-noruz-11

domes-noruz-12

domes-noruz-14

domes-noruz-13

domes-noruz-15

domes-noruz-16 På Kreta spiser man jo virkeligt sent om aftenen, så det var ikke helt nemt for mig at tage nogle gode billeder af den skønne mad vi fik, men jeg synes, at det lykkedes alligevel. Vi spiste på hotellets restaurant, Zeen Restaurant, hvor vi fik nogle lækre græske forretter, noget god økologisk, grillet kylling og en masse god vin, alt imens vi nød solnedgangen ved havet. Den første aften, spiste vi aftensmad med hotellets PR mand, Haris, så det betød godt selskab og en masse gode snakke om marketing, blogging og livet generelt. Der er ikke noget bedre end at møde nye, seje mennesker når man er ude og rejse, synes jeg og som I måske kan fornemme allerede, så kommer man virkeligt på fornavn med alle dem som arbejder på hotellet.

Det giver virkeligt en god stemning på hotellet og det synes jeg helt sikkert, er noget som andre hoteller kan lære noget af. Åh, det var godt.

domes-noruz-26

hotel-paa-kreta-9

domes-noruz-17

domes-noruz-18

domes-noruz-27
På nettet, der står der ikke noget om morgenmaden, så vi var lidt nervøse inden vi skulle spise (der er jo ikke noget bedre end en god og stor morgenmadsbuffet når man er på hotel) men vi blev godt nok overraskede. På den postive måde! Der var et KÆMPE udvalg, en sød kok lavede æg foran dig og så var der bare verdens hyggeligste betjening. Vi kom på fornavn med de fleste og den italienske tjener, Michael, gav os et smil på læben hver morgen. Især den morgen, hvor vi havde været i byen aftenen og natten før sammen med et par danske venner, var han rigtig god ved os og vidste lige hvad vi havde brug for den morgen.

Åh, jeg bliver helt sulten når jeg kigger de her billeder igennem igen og det krævede også noget tilvænning at komme hjem til et halvtomt køleskab om morgenen, da vi kom hjem. I dagene efter vores hjemkomst, så vågnede jeg op med den STØRSTE sult nogensinde, fordi min mave bare havde vænnet sig til at vågne op til sådan et kæmpe måltid. 3-4 portioner hver morgen. Standard. hotel-paa-kreta-11

domes-noruz-19

domes-noruz-20
Sådan her så jeg ud hver dag nærmest. Løse bukser, sådan nogle skulle jeg have på efter alt det mad vi spiste, og en gammel bandeau-korset-top-agtig-ting, så jeg kunne få så meget sol på skuldrene som muligt. Og nej, jeg var ikke rød, jeg var ikke rød, jeg var IKKE RØD!

Kreta havde den perfekte den temperatur der i slut august, så hvis I skal afsted, så vil jeg anbefale den periode. Nu til et lille sammensurium af billeder fra vores lille uge dernede. Jeg tog, uden at lyve, 1800 billeder dernede, men alt var simpelthen så fotogent dernede og jeg ville hellere tage for mange end for lidt. Se med: domes-noruz-33

domes-noruz-31

domes-noruz-29

domes-noruz-2

domes-noruz

domes-noruz-hotel-3

domes-noruz-hotel-4

domes-noruz-hotel-2

domes-noruz-hotel

Processed with VSCO with a6 preset Andreas havde fødselsdag imens vi var dernede, så der stod pludseligt verdens fineste og BEDSTE kage på værelset. Den var en ren chokolade kage med chokolade mousse, som jeg elsker og som jeg ikke spiser nok! Det var så sødt af dem at huske en kage, når det med fødselsdagen, blot var noget vi nævnte i forbifarten til Haris.

Wow, det var det indlæg. Jeg håber I kunne følge med, og ikke mindst, bruge det som inspiration til jeres næste rejse! Chania og det her hotel, overraskede mig meget og der kommer også en guide til byen inden længe. Hvis jeg nogensinde skulle giftes, så skulle jeg på bryllupsrejse herhen. Det var ren luksus og ren afslapning og det er nok det lækreste hotel jeg nogensinde var været på i Europa.

Dagene gik desværre alt, ALT for hurtigt men tak for et skønt ophold, Domes Noruz!

Turen var sponsoreret af Domes Noruz

Michelle (STONE MUSE)

Jeg køber lidt for mange sko, drikker nok lidt for meget kaffe og så elsker jeg at tage billeder af alt på min vej. Tak fordi I kigger med!

4 Comments
  1. Hvor er det bare et flot indlæg rent visuelt! Virkelig gennemarbejdet og dejligt at se på!