En guide til Falkenberg i Sverige – her skal du bo, shoppe amok og spise (burgere) – STONEMUSE

I forbindelse med min fødselsdag i starten af marts, var Andreas og jeg på noget af en roadtrip. Først overnattede vi i København hvor vi boede rigtigt godt, spiste fantastisk ramen og fik en fantastisk brunch på 42 raw inden vi trillede til Sverige. Efter, vi havde spist brunchen, satte vi os godt til rette og kørte imod Falkenberg Strandbad, som havde inviteret os på besøg. En rimelig god fødselsdagsgave til mig!

Det er egentligt en ret lang tur. Først skulle vi fra Aarhus til hovedstaden, og så fra København til Falkenberg, som tager lidt over 2 timer, hvis man ikke tager nogle pitstops. Vi havde to gode, GODE pitstops, men meget mere om det allernederst. Nu til værelset og wow, det var virkeligt smukt – der var masser af planter, smukke, lyse farver, store lysekroner, mørkt træ over det hele og detaljer, som man kunne mærke, at der var blevet tænkt meget over. Vi havde udsigt direkte ud til stranden og hvor var det bare smukt!

Læs også: Skal du have væsker med i din håndbagage? Så læs med lige her:

Vi ankom henad eftermiddagen, tjekkede nemt og hurtigt ind, og blev mødt af en stor buffet med kaffe og kage i lobbyen. Vi spiste os halvmætte og gav os til at tjekke det store hotel ud. Alt er simpelthen så gennemført og alt passer sammen. Det var en fryd for øjet! Efter vi havde været rundt, så kom vi op på vores værelse, hvor der stod en flaske champagne og ventede på os. Ikke helt dårligt og vi gjorde os hver især klar til at spise aftensmad i den tilhørende restaurant. Normalt, er jeg ikke til ‘in-house’ restauranter, men det her var virkelig, sådan virkelig godt, og vi spiste simpelthen sådan et godt måltid med fisk. Man skal ligesom spise fisk, når man spiser ud til havet, ikke?

Morgenen efter, hoppede vi i vores morgenkåber og tog en kop kaffe, imens vi kiggede ud på vandet. Det var ret koldt, men virkeligt smukt og jeg tror ikke helt, at vi helt fattede at vi allerede skulle hjem, samme dag. Vi spiste en stor, STOR morgenmad (jeg kan aldrig stoppe mig selv, når der er buffet) og så tog vi op på værelset igen. Som I måske kan fornemme, så gik tiden ualmindeligt hurtigt og vi valgte også, at droppe den tilhørende spa-oplevelse der hørte med til værelset, så vi kunne slappe endnu mere af og nyde verdens pæneste værelse. Vi gik en tur langs vandet, drak endnu mere kaffe og pakkede sørgmodigt vores kufferter. Vi skulle (allerede) hjem til Aarhus henad middag, men jeg glædede mig til at tage forbi Max Hamburger og det gav mig da et lille smil på læben. Tak for et skønt ophold, Falkenberg Strandbad! Vi kommer tilbage. Om sommeren.

Læs også: Sådan sparede vi hele 50% på vores hotel i Manila

Shopping i: Gekås Ullared

På vej til Falkenberg kørte vi forbi Gekås i Ullared og IKEA, GO HOME! Min svenske veninde, som er fra Falkenberg, sagde at vi skulle tage forbi Gekås, i Ullared. Jeg vidste ikke helt hvad jeg havde forventet, i hvert fald ikke det, som vi mødte, men WOW, det var jo verdens fedeste sted. Her kan man få næsten alt (mad, tøj, møbler, planter) til ingen penge og jeg ville ønske, at jeg kendte til det her sted, da jeg flyttede hjemmefra. Der er jo ALT!

Det er lidt af en omvej at komme til Gekås, men jeg synes alligevel, at man skal gøre det hvis har tid til det. Det var sådan en sjov oplevelse, også selvom vi ikke købte så meget… Eller… Andreas kom hjem med 7 forskellige trøjer og tees fra Champion, så lidt fik vi da med hjem. Generelt, så er det bare et godt sted at peoplewatche for der var alle slags mennesker i den kæmpestore butik.

Spis hos: Max Hamburger (alle steder)

På vej hjem, så stoppede vi hos Max Hamburger, som nærmest er ligeså stort som McDonald’s i Sverige – og jeg forstår virkeligt godt hvorfor. Jeg stødte på kæden i Norge, uden at vide at det er en svensk kæde, og jeg blev så lykkelig da vi spottede Max Hamburger flere gange på vores vej til Falkenberg. Her får man nogle fantastiske burgere og fries, både de almindelige og vegetariske, og det er bare et fedt koncept. Husk at bestille og spise jeres burger indenfor! De har nogle ret seje maskiner, som man skal bestille sin mad på.

Michelle

ALWAYS HUNGRY, NEVER BORED. Hi, I'm Michelle Nielsen! Welcome to my humble abode and little part of the internet, where I write about making a career in blogging, great food and travels. I live in Aarhus, Denmark and I love using my little city, so you'll find a lot of tips and recommendations to the city here, as well.