Sådan når du mere hver dag – mine 5 bedste tips til produktivitet og motivation – STONEMUSE

Sådan når du mere hver dag – mine 5 bedste tips til produktivitet og motivation

Reklame | For omkring en måned siden gik jeg igennem en lille periode, hvor jeg var helt umotiveret og var faktisk lidt i tvivl om hvad mit næste skridt skulle være og når man er selvstændig blogger og har valgt et liv, hvor man skal være på hele tiden for at tjene til føden – så kan disse øjeblikke med manglende inspiration være det værste! Jeg kom igennem dog igennem det og det gjorde jeg ved at ændre hele bloggens design (og lave en ny strategi for min onlinefærden, men mere om det på torsdag) og så gjorde jeg også 5 helt specifikke ting, som jeg gerne vil dele i dag. Selvom I ikke er bloggere eller er selvstændige, så kan I sagtens læse med. Jeg tænker nemlig, at de her 5 tips sagtens kan bruges, hvis man mangler lidt motivation eller bare gerne vil sparke røv efter ferien. Læs med!

1. Stå en time tidligere op end du plejer
Jeg elsker at sove. Trust me. Men de morgener, hvor jeg står tidligere op end jeg plejer, så får jeg en god dag, hvor alt på to-do listen bliver krydset af – der sker nemlig et eller andet, når man vågner, arbejder og skriver mails, imens det meste af Danmark sover. Jeg ved ikke hvad det er, men jeg vil anbefale alle prøve det.

Læs også: De bedste høretelefoner + 5 podcasts som I skal lytte til henover sommeren

2. Lav en to-do liste (på den rigtige måde)
Jeg elsker to-do-lists og jeg laver ret mange af dem. Jeg laver to-do lister for alt nærmest. Hvis der er noget, som jeg ikke når en dag, så skriver jeg det ned til dagen efter – så er jeg nemlig sikker på, at jeg ikke glemmer det jeg skal – og så er jeg klar til at tage fat i det næste dag. To-do lister skal dog skrives på den rigtige måde, så del dine mål op i mindre dele, i stedet for helt store. Så er der nemlig større chancer for at du ikke bliver overvældet og ender med at droppe dem! Små mål (for mig i hvert fald) er vejen frem.

3. Investér i gode ting
… som gør dig glad og som kan inspirere dig på daglig basis. Jeg har, for eksempel, længe ledt efter en taske, hvor der både var plads til computer, notesbøger, kamera og som jeg kunne kunne tage med rundt på farten og nu har jeg endeligt fundet den perfekte, som gør mig glad, hver gang jeg svinger den over skulderen. Denne skuldertaske fandt jeg, da jeg besøgte Neye på strøget i Aarhus og selvfølgelig endte jeg med en taske fra mandeafdelingen! Tasken er fra Adax og jeg er vild med taskens maskuline udtryk (find den på Neye’s hjemmeside) men jeg har også valgt en lille fin taske, som jeg bruger sammen med den. I den, der har jeg alle de små ting som min telefon, pung og nøgler – og det er supersmart – for så behøver jeg ikke rode i den store for at få fat i de ting, som man hele tiden skal bruge. Jakken fra Envii er forresten også en af ting, som gør mig glad. Kom så efterår!

Læs også: 10 tegn på at du er afhængig af kaffe

4. Giv dig selv belønninger
Jeg har nogle drømme og mål, som jeg stræber efter (igen, mere om disse på torsdag) og hvis jeg når de mål, så må jeg købe noget vildt til mig selv. Det virker for mig, men det er selvfølgelig ikke alle mål, som har sådan en stor belønning! Sommetider, så belønner jeg mig selv med en kort gåtur hvis jeg har fået svaret på en bunke mails, eller også laver jeg mig selv en stor kop kaffe, hvis jeg har færdiggjort noget meget kedeligt, såsom momsregnskab.

5. Find dit ideelle morgenmadsmåltid (eller drop det fuldstændigt)
Der er mange, som motiverer sig selv til at stå op til hvis de planlægger et dejligt morgenmadsmåltid, som de glæder sig til at vågne op til og spise. Den type er jeg ikke, så efter mange års forsøg og tvang, så er jeg kommet frem til, at jeg ikke fungerer hvis jeg spiser morgenmad. Kloge mennesker siger, at morgenmad er dagens vigtigste måltid, men det er det bare ikke for mig. Spiser jeg morgenmad (indenfor et par timer efter jeg har stået op) så bliver jeg kvalm, træt og umotiveret, så jeg plejer at skippe det måltid (jeg spiser ofte først omkring klokken 12-13) og tager et kop kaffe eller to i stedet. Det er hvad der fungerer for mig, så hvis du ofte er træt om morgenen efter dagens første måltid, så det kunne en mulighed være at rykke eller droppe det.

Reklamelinks:
Envii jakke
Lille taske fra Adax
Stor studietaske fra Adax
Isabel Marant sneakers

Michelle

ALWAYS HUNGRY, NEVER BORED.

Hi, I’m Michelle Nielsen! Welcome to my humble abode and little part of the internet, where I write about making a career in blogging, great food and travels. I live in Aarhus, Denmark and I love using my little city, so you’ll find a lot of tips and recommendations to the city here, as well.

4 Comments
  1. Det er sjovt, hvad du skriver med morgenmad. Sådan har jeg det også – nærmest uanset hvad jeg spiser om morgenen. Jeg Måske jeg bare skulle gå tilbage til den “ufornuftige” vane og så være ligeglad med, hvad verden siger :)

    1. Ej, hvor fedt. Ikke at du får det dårligt men at jeg ikke er helt alene om at have det sådan ;)
      Ps. hvis du er i Aarhus mens du er i DK, så stik mig en besked!

Leave a Reply

Your email address will not be published.